چهارمین جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد برگزار شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر گفت: چهارمین جشنواره فرهنگ و هنر شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد با استقبال ۴۰هزار نفر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، مهدی متقی گفت: با حضور ۱۴ شهر نمونه گردشگری بین‌المللی و استقبال ۴۰ هزار نفر گردشگران و مردم از به مدت ۷ شب تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ در پارک پردیس شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهدی‌شهر افزود: معرفی قابلیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در شهر نمونه گردشگری بین‌المللی شهمیرزاد، احیای آداب و فرهنگ سنتی مردم منطقه، افزایش شورونشاط اجتماعی شهروندان، معرفی نخبگان شهرستان و رونق اقتصادی از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

او بیان کرد: کنسرت زنده سالار عقیلی، اجرای موسیقی صحنه‌ای از گروه موسیقی اقوام از استان‌های گیلان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، لرستان، کردستان، بوشهر، مازندران و نیز شهر شهمیرزاد اجرا و گالری و ورکشاپ‌های هنری توسط اعضای انجمن هنری استان، ایجاد غرفه‌های فروش مواد غذایی، سوغاتی، صنایع‌دستی و هنرهای خانگی ازجمله برنامه‌های این جشنواره بود.

متقی با بیان اینکه جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف و به‌ویژه جشنواره‌های آیینی می‌تواند در حفظ و گسترش و احیای آداب و فرهنگ سنتی مردم منطقه و جذب گردشگر و مسافران تأثیرگذار باشد، تصریح کرد: شهمیرزاد یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری بین المللی ایران است و برگزاری این جشنواره‌ها نقش مؤثری در جذب گردشگر و معرفی این منطقه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100072
دبیر مریم قربانی‌نیا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha